حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

91030608021

با ما در تماس باشـید

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب در اماکن مختلفی استفاده می‌شود. این دستگاه که از طریق هوادهی باعث از بین رفتن آلاینده‌های آب می‌شود، یکی از دستگاه‌های بسیار ضروری جهت جلوگیری از به آسیب رسیدن محیط زیست می‌باشد.

شرکت دموکریس به عنوان سازنده پکیج تصفیه آب در ایران، تولید پکیج‌های تصفیه آب پلی اتیلنی و فلزی را با ابعاد گوناگون در سال‌های اخیر انجام داده است. با کسب دانش فنی و اجرای انواع پکیج تصفیه فاضلاب برای ارگان‌ها، کارخنجات و شرکت‌های برتر ایران، توانسته‌ایم به برترین تولید کننده پکیج تصفیه فاضلاب ایران تبدیل شویم.

اینک نیز شما می‌توانید با خرید پکیج تصفیه فاضلاب دموکریس، آن هم بدون هیچگونه واسطه‌ای، از خرید خود لذت ببرید.

بیشـتر
برای مشاوره، خرید و یا سفارش محصول با شماره‌های
02191030608 – 09052327249
تماس حاصل فرمایید

تماس بگیرید

موجود است

قابلیت مقایسه غیرفعال می باشد

تضمین بهترین قیمت
ضمانت اصل بودن
ارسال سریع
بسته بندی مناسب
نقد و بررسی اجمالی

آنچه در این صفحه خواهید خواند

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است، پکیج تصفیه فاضلاب یک واحد کامل بوده که از اجزای مختلف تشکیل شده و در کنار یک‌دیگر باعث می‌شوند که فاضلاب به درستی تصفیه شود. این پکیج در انواع مدل‌های بهداشتی، انسانی یا خانگی و یا حتی به شکل فلزی تولید شده و دارای کاربردهای مختلفی می‌باشد. بر اساس یک قاعده کلی در صورتی که از تصفیه فاضلاب استفاده نکنید و فاضلاب‌های بهداشتی بدون تصفیه مناسب به طبیعت راه پیدا کنند محیط زیست به صورت کامل آلوده می‌شود.

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟ - دموکریس
پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟ – دموکریس

این پکیج‌ها با هوادهی مناسب به ورودی‌های BOD و COD باعث تصفیه آب و کاهش بوی نامطبوع آب می‌شوند.

فاضلاب‌های بهداشتی به علت این‌که دارای عوامل بیماری‌زا هستند دارای بوی بسیار نامطبوع می‌باشد. به همین علت بهتر است که حتما از پکیج‌های تصفیه استفاده شود. آیا می‌دانید که پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟ از قیمت این دستگاه اطلاعات کافی دارید؟ می‌دانید که از این پکیج می‌توان چه استفاده‌هایی کرد؟ در ادامه این مطلب بررسی می‌کنیم که پکیج تصفیه فاضلاب دارای چه مزیت‌هایی می‌باشد و از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است. برای یافتن اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع تا پایان مطلب با شرکت دموکریس همراه باشید.

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب

در عمل ثابت شده که کیفیت زندگی و شرایط بهداشتی با استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب تا حد قابل توجهی بهبود می‌یابد. استفاده از این دستگاه‌ها تا حد زیادی مشکلات ناشی از تخلیه مستمر چاه‌های فاضلاب را از بین می‌برد. در گذشته تمام زباله‌های فاضلاب در سپتیک تانک‌ها و یا چاله‌های زیرزمینی تخلیه و در نتیجه آب‌های زیرزمینی این مناطق به شدت دچار آلودگی می‌شد.

این آب‌های آلوده نهایتا به منابع آبی طبیعی مانند دریا، رودخانه و … راه پیدا کرده و خطرات مختلف و مشکلات زیست محیطی فراوانی را ایجاد می‌کرد. بنابراین بدون وجود این سیستم‌ها فاضلاب وارد محیط زیست شده و اکوسیستم‌ها را آلوده می‌کند. ماهی‌ها و آبزیان برای زنده ماندن به اکسیژن موجود در آب نیاز دارند. باکتری‌ها و مواد شیمیایی موجود در فاضلاب این اکسیژن را کاهش می‌دهند.

تصفیه فاضلاب تا کیفیت مشخص برای تخلیه ایمن آن، حیاتی‌ترین نقش این دستگاه‌ها است.

این دستگاه‌ها، فاضلاب‌های عمومی را تصفیه و آبی تمیز و بی‌بو تولید می‌کنند که با توجه به کیفیت تصفیه، می‌توان آن را قابل شرب و یا برای استحمام استفاده کرد. این دستگاه‌ها دارای عملکرد خودکار و بهبود یافته هستند و خطر خطای انسانی را کاهش می‌دهند. فناوری سنسورها، شبکه‌ها و کنترل‌های خودکار، سیستم را از دخالت انسان بی‌نیاز می‌کند.

مشخصات و مهم‌ترین اجزا پکیج تصفیه فاضلاب

پیش از این‌که یک پکیج تصفیه مناسب تهیه کنید باید دقت داشته باشید که مشخصات آن چیست. اطلاع داشتن از مشخصات این دستگاه می‌تواند باعث شود که بدانید هر پکیج چه کارایی داشته و در چه مکانی استفاده می‌شود. خرید پکیج تصفیه فاضلاب شاید یکبار برای یک مکان اتفاق بیفتد. به همین دلیل باید در کل مراحل خرید پکیج تصفیه فاضلاب موارد مورد نظر را به یاد داشته باشید.

مشخصات و مهم‌ترین اجزا پکیج تصفیه فاضلاب - دموکریس
مشخصات و مهم‌ترین اجزا پکیج تصفیه فاضلاب – دموکریس

در ادامه لیستی از مهم‌ترین مشخصات این پکیج آورده شده است.

  1. حجم مناسب تصفیه فاضلاب: یک پکیج تصفیه مناسب باید بتواند به صورت روزانه حدود ۲ الی ۲۰۰۰ متر مکعب را تصفیه کند.
  2. جنس بدنه: یکی از بهترین جنس‌های مربوط به پکیج تصفیه فاضلاب فایبر گلاس بوده که ضد زنگ و ضد خوردگی می‌باشد. باید توجه کنید که با توجه به نیاز، بهترین جنس را تهیه کنید.
  3. به روز بودن: یک پکیج مناسب باید طبق جدیدترین متدهای روز دنیا تولید شده باشد و دارای استانداردهای سازمان محافظت از محیط زیست باشد.
  4. حذف آلاینده‌ها: یک تصفیه فاضلاب مناسب باید نزدیک به ۹۹ درصد آلاینده‌ها را حذف کند و همچنین عوامل بیماری‌زا را از فاضلاب دور کند.
  5. نصب آسان: با توجه به این‌که برخی از پکیج‌ها دارای پیچیدگی‌های زیادی برای نصب هستند، دقت کنید پکیجی را تهیه کنید که بتواند به آسانی نصب شود.
  6. قیمت: یکی از مهم‌ترین موضوعات قیمت پکیج تصفیه فاضلاب است. در هنگام خرید حتما توجه داشته باشید قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به عوامل گوناگونی بستگی دارد و باید از فروشنده‌ای تهیه شود که قیمت مناسب را برای فروش این محصول در نظر گرفته است.

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب

کاربرد هر کدام از پکیج‌های تصفیه فاضلاب بسته به طراحی، قابلیت‌ها و مورد مصرف آنها متفاوت است. در ادامه به برخی از کاربردهای رایج آنها اشاره شده است:

کاربردتوضیحات
تصفیه فاضلاب صنعتیاز پکیج‌ تصفیه فاضلاب به طور گسترده در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود. صنایعی مانند تولید مواد شیمیایی، تولید مواد غذایی و آشامیدنی، داروسازی، نساجی، تولید کاغذ و … از این پکیج‌ها برای حذف آلاینده‌ها از پساب خود قبل از تخلیه یا استفاده مجدد بهره می‌برند.
تصفیه فاضلاب شهریشهرداری‌ها برای تصفیه فاضلاب از منابع مسکونی، تجاری و سازمانی از این پکیج‌ها استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که فاضلاب، قبل از تخلیه به منابع آبی طبیعی یا استفاده مجدد (برای اهدافی مانند آبیاری یا فرآیندهای صنعتی) مطابق با استانداردهای نظارتی تصفیه شود.
تصفیه فاضلاب مناطق دورافتادهدر مکان‌های دورافتاده یا خارج از شبکه که زیرساخت‌های متمرکز تصفیه فاضلاب در دسترس نیست، پکیج تصفیه فاضلاب یک راه حل موثر ارائه می‌دهد. از این سیستم‌ها می‌توان در جوامع روستایی، معادن، پایگاه‌های نظامی و سایت‌های ساخت و ساز جهت تصفیه محلی فاضلاب و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی استفاده نمود.
استفاده مجدد از فاضلاباز پکیج تصفیه فاضلاب می‌توان برای تصفیه فاضلاب جهت استفاده مجدد در کاربردهای غیرشرب مانند آبیاری زمین‌های کشاورزی و یا فضای سبز شهری، فرآیندهای صنعتی، شستشوی اماکن و … استفاده کرد. این کار باعث حفظ منابع آب شیرین و صرفه‌جویی در استفاده از این منابع می‌شود.
کاربردهای تخصصیپکیج‌های تصفیه فاضلاب برای کاربردهای تخصصی مانند تصفیه آب‌های زیرزمینی، تصفیه شیرابه‌های دفن زباله و تصفیه فاضلاب نفت و گاز نیز استفاده می‌شوند. این بسته‌ها برای رسیدگی به آلاینده‌های خاص و برآورده کردن الزامات هر برنامه طراحی شده‌اند.

 

* در تمامی موارد فوق استفاده از پکیج‌های فاضلاب وجود دارد‌. البته در اماکن دیگری مانند کمپ‌های کارگری نیز تا حدود زیادی استفاده از پکیج‌های فاضلاب انجام می‌گیرد. پکیج تصفیه فاضلاب در سال‌های اخیر به یک باید جدی برای خروجی کارخانه‌ها تبدیل شده است.

یعنی کارخانجات برای صدمه نزدن به محیط زیست باید اقدام به خرید پکیج تصفیه آب فلزی یا پکیج تصفیه آب پلی اتیلنی نمایند. دموکریس به عنوان سازنده پکیج تصفیه فاضلاب در ایران، می‌تواند این محصول را به سفارش تمامی کارخانجات بسازد. از آنجایی که ساخت پکیج تصفیه فاضلاب دموکریس در ایران و به دست متخصصان ایرانی انجام می‌شود، در نتیجه تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی این محصول دارد.

از همین رو قیمت پکیج تصفیه فاضلاب دموکریس، یک قیمت کاملا مناسب می‌باشد.

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب - دموکریس
کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب – دموکریس

مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب از طیف متنوعی از فناوری‌ها بهره می‌گیرد؛ این نوع تجهیزات از نظر اندازه، پیچیدگی و عملکرد بسیار متفاوت هستند. اطلاع از مشخصات فنی این تجهیزات به شما در انتخاب، نصب و بهره برداری موثر و کارآمد آنها کمک می‌کند. در ادامه یک مرور کلی در مورد مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب آورده شده است:

  • ظرفیت تصفیه: این پارامتر به حداکثر حجم فاضلابی که تجهیزات می‌توانند به طور موثر در یک بازه زمانی مشخص تصفیه کنند، اشاره دارد که معمولا بر حسب لیتر در روز (L/day) یا متر مکعب در ساعت (m³/h) اندازه‌گیری می‌شود.
  • ابعاد: شامل اندازه فیزیکی تجهیزات مانند طول، عرض، ارتفاع (متناسب با فضای مورد نظر برای نصب) می‌شود. ابعاد معمولا در واحدهای متریک (مثلا متر یا سانتی متر) ارائه می‌شوند.
  • متریال مورد استفاده: نوع ماده‌ای که برای ساخت بدنه یا تجهیزات استفاده می‌شود، مانند فولاد ضد زنگ، فولاد کربن، پلی اتیلن (PE)، پلاستیک تقویت شده با فایبر گلاس (FRP) یا بتن.
  • انواع فرآیندهای تصفیه: شامل فرآیندهای تصفیه به کار گرفته شده توسط تجهیزات، شامل فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی مانند غربالگری، ته نشینی، فیلتراسیون، انعقاد، لخته سازی، تخریب بیولوژیکی و گندزدایی.
  • شرایط عملیاتی: اطلاعاتی که به موجب آن تجهیزات بهترین عملکرد را داشته باشند، از جمله محدوده دمایی، محدوده PH، و هرگونه الزامات محیطی دیگر.
  • نیازهای برق: مشخصات توان الکتریکی لازم برای کارکرد تجهیزات، شامل ولتاژ، فاز، فرکانس و توان مصرفی بر حسب کیلووات (کیلووات) یا کیلوولت آمپر (کیلوولت آمپر)
  • پارامترهای عملکردی: شاخص‌های عملکرد کلیدی که اثربخشی تجهیزات را در تصفیه فاضلاب اندازه‌گیری می‌کنند، مانند راندمان حذف برای آلاینده‌ها (به عنوان مثال، جامدات معلق، نیاز اکسیژن بیوشیمیایی)، زمان ماند هیدرولیکی، و میزان تولید لجن.
  • سیستم کنترل: جزئیات مربوط به سیستم کنترل مورد استفاده برای عملکرد و نظارت بر تجهیزات، از جمله اتوماسیون، ابزار دقیق، سنسورها و قابلیت ثبت داده‌ها.
  • مقررات و گواهینامهها: اطلاعات مربوط به مقررات، استانداردها و گواهینامه‌ها، مانند ISO، NSF، یا مقررات محیطی، که تضمین می‌کند که تجهیزات با الزامات کیفیت و ایمنی مطابقت دارند.
  • الزامات تعمیر و نگهداری: دستورالعمل‌هایی برای کارهای تعمیر و نگهداری معمول، فواصل زمانی توصیه شده برای سرویس تجهیزات و هر گونه قطعات یدکی یا مواد مصرفی مورد نیاز برای حفظ عملکرد و طول عمر تجهیزات.
مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب - دموکریس
مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب – دموکریس

بخش‌های تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب

مواد آلوده موجود در فاضلاب شامل ذرات جامد، مایع و نیمه جامد است که آن را برای مصرف مجدد مضر می‌سازد. انواع مختلفی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سراسر جهان وجود دارد. فرآیند صنعتی تصفیه فاضلاب و قابل استفاده کردن مجدد آن برای مصارف مختلف، هدف اصلی یک پکیج تصفیه فاضلاب است. استفاده از این پکیج‌ها آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی و احتمال آلودگی محیط زیست را کاهش می‌دهد.

کارخانه‌ها و ماشین آلات، مقدار زیادی فاضلاب تولید و در نهایت آن را در منابع آب آشامیدنی تخلیه می‌کنند. از این رو هدف ما در گروه صنعتی دموکریس برطرف کردن بخش اعظمی از این مشکلات از طریق طراحی و ساخت انواع پکیج تصفیه فاضلاب برای کاربردهای مختلف است. این شرکت با تولیدات متنوع خود راهکارهای جامعی را ارائه داده و نیازهای تخصصی هر حیطه را برطرف می‌سازد.

بخش‌های تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب - دموکریس
بخش‌های تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب – دموکریس

برای آشنایی بیشتر با این پکیج‌ها در این قسمت تصمیم داریم تا بخش‌های تشکیل دهنده پکیج تصفیه فاضلاب را معرفی نمائیم. در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام در مورد این تجهیزات به راحتی با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و مشاوره رایگان بهره مند شوید:

  1. سیستم غربالگری (Screening System): این قطعه به منظور جلوگیری از گرفتگی و آسیب به تجهیزات پایین دست، مواد جامد و زباله‌های بزرگ را از جریان فاضلاب حذف می‌کند. انواع متداول سیستم غربالگری شامل دریچه مشبک، صفحه درام و صفحات ریزگیر(توری آشغال‌های ریز) است.
  2. حوض تعدیل (Equalization Tank): حوض تعدیل وظیفه متعادل کردن نوسانات در جریان و بار را دارد و تضمین می‌کند که عملکرد تصفیه یکنواخت باشد تا از تحمیل اضافه بار یا ضربه به سیستم تصفیه جلوگیری شود.
  3. واحد تصفیه بیولوژیکی (Biological Treatment Unit): این واحد از میکروارگانیسم‌ها برای تجزیه آلاینده‌های آلی موجود در فاضلاب از طریق فرآیندهای هوازی یا بی‌هوازی استفاده می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به فرآیند لجن فعال، راکتورهای دسته‌ای توالی یابی (SBRs) و راکتورهای بستر ثابت اشاره کرد.
  4. زلال ساز یا مخزن ته نشینی (Clarifier or Sedimentation Tank): این مخزن به مواد جامد معلق و زیست توده اجازه می‌دهد تا از پساب ته‌نشین شوند و پساب شفاف تولید کنند. معمولا شامل مکانیسم‌هایی برای حذف لجن است و ممکن است با هوادهی برای تصفیه بهتر ترکیب شود.
  5. واحد ضد عفونی (Disinfection Unit): واحد ضدعفونی، پساب را برای از بین بردن پاتوژن‌های مضر آن قبل از تخلیه، تصفیه می‌کند. روش‌های رایج در این واحد عبارتند از کلرزنی، ضدعفونی با اشعه ماوراء بنفش (UV) و اوزون زنی.
  6. سیستم فیلتراسیون (Filtration System): برخی از پکیج‌ها شامل سیستم‌های فیلتراسیون برای تصفیه بیشتر پساب با قابلیت حذف ذرات ریز و آلاینده‌های باقیمانده هستند. روش‌های فیلتراسیون ممکن است شامل فیلتر شنی، فیلتراسیون چند لایه یا فیلتراسیون غشایی باشد.
  7. سیستم دوزینگ شیمیایی (Chemical Dosing System): این سیستم با افزودن مواد شیمیایی مانند منعقد کننده‌ها، لخته سازها و تنظیم کننده‌های PH، فرآیندهای تصفیه را بهینه‌سازی و حذف آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند.
  8. تجهیزات نظارت و کنترل (Monitoring and Control Equipment): وجود سنسورهای نظارتی، ابزار دقیق و سیستم‌های کنترل برای نظارت بر عملکرد تصفیه، تنظیم پارامترهای عملیاتی و اطمینان از انطباق با استانداردهای نظارتی ضروری هستند.
  9. تجهیزات جابجایی لجن (Sludge Handling Equipment): برای پکیج‌هایی که شامل تصفیه بیولوژیکی می‌شوند، تجهیزات جابجایی لجن مانند غلیظ کننده‌های لجن، هاضم‌ها و واحدهای آبگیری ممکن است برای مدیریت و دفع لجن تولید شده گنجانده شوند.

مکانیزم عملکرد دستگاه تصفیه فاضلاب

دستگاه تصفیه فاضلاب برای انجام یک سری فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی طراحی شده برای حذف آلاینده‌ها از فاضلاب عمل می‌کنند. در ابتدا، فاضلاب وارد دستگاه می‌شود و در آنجا تحت غربالگری قرار می‌گیرد تا بقایای بزرگ و جامدات حذف شوند.

سپس به داخل یک مخزن ته نشینی یا زلال‌کننده حرکت می‌کند و در آن مواد جامد معلق به پایین، ته نشین و آب شفاف از بالا جمع‌آوری می‌شود. پس از آن، فاضلاب وارد یک واحد تصفیه بیولوژیکی می‌شود و در آن میکروارگانیسم‌ها، آلاینده‌های آلی را از طریق فرآیندهای هوازی یا بی‌هوازی تجزیه می‌کنند. پس از تصفیه بیولوژیکی، فاضلاب ممکن است مراحل تصفیه بیشتری را طی کند که از جمله می‌توان به فرآیند فیلتراسیون به منظور حذف ذرات ریز و ضد عفونی برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا اشاره کرد.

در طول فرآیند تصفیه، از طریق تجهیزات نظارتی و کنترلی اطمینان حاصل می‌شود که پارامترهای تصفیه در محدوده بهینه عمل نموده و در نتیجه پساب تصفیه شده‌ای تولید می‌شود که استانداردهای نظارتی را برای تخلیه یا استفاده مجدد برآورده می‌کند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

برای خرید پکیج تصفیه فاضلاب، باید توجه داشته باشید که قیمت آن چقدر می‌باشد. این مسئله کاملا به پارامترهایی بستگی دارد که به صورت مستقیم روی ارزش پکیج تصفیه فاضلاب تاثیر گذار خواهد بود. مهم است بدانید که بزرگ‌ترین عامل افزایش و یا کاهش قیمت این وسیله مربوط به کیفیت قطعات مورد درخواست توسط خریدار می‌باشد. هر چه کیفیت این دستگاه و مواد اولیه‌ای که این پکیج را تولید کرده بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب دارای انواع متنوعی می‌باشد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند‌‌. همچنین نحوه‌ی خرید این پکیج و کیفیت آن بر روی قیمت به شدت تاثیرگذار است. در نتیجه نمی‌توان یک قیمت قطعی برای این دستگاه ارائه کرد.

مدل دستگاهجمعیت
(cap)
ظرفیت
(m3/day)
طول
(m)
عرض
(m)
ارتفاع
(m)
متریال (جنس ساخت)قیمت (تومان)
DMK-05050103,502,002,50پلی اتیلن – فولاد کربنتماس گرفته شود
DMK-100100204,002,002,50پلی اتیلن – فولاد کربنتماس گرفته شود
DMK-200200405,002,002,50پلی اتیلنتماس گرفته شود
DMK-400400808,002,002,50پلی اتیلنتماس گرفته شود
DMK-5005001008,002,252,80پلی اتیلنتماس گرفته شود
DMK-75075015010,002,252,80پلی اتیلنتماس گرفته شود
DMK-1000100020013,002,252,80پلی اتیلنتماس گرفته شود

با توجه به جدول بالا برخی از مدل‌های تولیدی پکیج تصفیه آب دموکریس قرار داده شده است. قبلا نیز به این موضوع اشاره کردیم که قیمت پکیج تصفیه آب دموکریس، به دلیل اینکه سازنده آن خود شرکت می‌باشد از سایر رقبا بسیار به صرفه‌تر است.

همچنین در هنگام خرید، باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت پکیج تصفیه فاضلاب با توجه متریال ساخت، ابعاد ساخت، ظرفیت و … متفاوت است. گاها این دستگاه به صورت سفارشی توسط مشتری ساخته و تولید می‌گردد.

بنابراین اگر مدل‌های قرار داده شده نیاز شما را برطرف نمی‌کند، کافی است با بخش پشتیبانی تماس گرفته و سفارش ساخت پکیج تصفیه آب خود را به همکاران ما بدهید. ما در کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسب سفارش شما را آماده خواهیم کرد.

خرید پکیج تصفیه فاضلاب دموکریس

دموکریس که به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان دستگاه‌های صنعتی در ایران شناخته می‌شود، توانسته است به عنوان سازنده پکیج تصفیه فاضلاب نیز خوش بدرخشد. تولید و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب، نیازمند دانشی نوین است که بتواند از ابزارها و مواد، دستگاهی با بالاترین استانداردها تهیه نماید.

دموکریس به عنوان مجری ساخت اکثر شرکت‌های بزرگ ایران، توانسته از این امر، سربلند بیرون بیاید. از همین رو خرید پکیج تصفیه فاضلاب ارگان‌ها و شرکت‌های بزرگ از برند خوش نام دموکریس می‌باشد. بی شک داشتن رزومه‌ای درخشان در این زمینه به خودی خود نشان از بهترین بودن پکیج‌های تصفیه فاضلاب دموکریس می‌باشد.

پیشنهاد ما نیز به شما این است که اگر به دنبال خرید پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن، خانگی، فلزی و … هستید، دست روی دست نگذاشته و همین حالا با مشاوران دموکریس تماس بگیرید.

بزرگ‌ترین مزایای تصفیه فاضلاب

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب زمانی مشخص می‌شود که با این دستگاه آشنایی کامل را داشته باشید. پکیج تصفیه فاضلاب، دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی بوده که استفاده از آن‌را نسبت به سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید با خرید این دستگاه، شاهد نصب و راه‌اندازی بسیار سریع و آسان آن در مکان‌های مختلف باشید. در ادامه این متن مهم‌ترین مزایای پکیج تصفیه فاضلاب آورده شده است.

  1. در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف و متناسبی موجود می‌باشد.
  2. دارای راندمان بسیار بالایی می‌باشد
  3. از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مزیت‌های این دستگاه عدم انتشار بوی نامطبوع می‌باشد.
  4. دارای مصرف انرژی بسیار پایینی است.
  5. بر خلاف سایر دستگاه‌های تصفیه فاضلاب، این پکیج لجن بسیار کمی را تولید می‌کند.
  6. در صورتی که مشتری علاقه مند باشد، قابلیت تغییر و یا افزایش ظرفیت نیز در این وسیله موجود می‌باشد.
  7. به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت، این دستگاه استهلاک بسیار پایینی را دارا می‌باشد.
  8. جالب است بدانید که پکیج تصفیه فاضلاب، می‌تواند انواع فاضلاب‌های صنعتی بهداشتی را تصفیه کند.
  9. این مسئله که حتی پس از نصب نیز امکان جابجایی این دستگاه وجود دارد از مواردی بوده که افراد زیادی را به خود جذب کرده است.
  10. در فضاهای مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

هر نوع سیستم تصفیه فاضلاب با توجه به نیازهای منحصر به فرد و حصول اطمینان از تصفیه موثر فاضلاب جهت محافظت از سلامت انسان و محیط زیست و متناسب با کاربردی خاص طراحی شده‌اند. انواع پکیج تصفیه فاضلاب برای تصفیه آلاینده‌ها و برآورده کردن الزامات نظارتی وجود دارند که در ادامه به آن اشاره شده است:

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی - دموکریس
پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی – دموکریس

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به سیستم‌ها و دستگاه‌هایی اطلاق می‌شود که برای تصفیه فاضلابِ تولید شده از فعالیت‌های انسانی از جمله مناطق مسکونی، تجاری و سازمانی استفاده می‌شوند. این تجهیزات معمولا شامل اجزای زیر هستند:

  1. تجهیزات غربالگری برای حذف زباله‌های جامد
  2. واحدهای تصفیه بیولوژیکی مانند راکتورهای دفع لجن برای تجزیه مواد آلی
  3. واحدهای ضد عفونی کننده مانند UV یا کلرزنی برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا

فرآیند تصفیه معمولا شامل فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی مانند غربالگری، ته‌نشینی، تخریب بیولوژیکی و ضد عفونی است تا اطمینان حاصل شود که پساب تصفیه شده مطابق با استانداردهای نظارتی بوده و حداقل خطر را برای سلامت عمومی و محیط زیست ایجاد می‌کند. استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی برای حفاظت از منابع آبی، جلوگیری از گسترش انواع بیماری و … ضروری به نظر می‌رسد.

از جمله مزایای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی می‌توان به توانایی آن در حذف موثر آلاینده‌ها، عوامل بیماری‌زا و بوی نامطبوع از فاضلاب اشاره نمود؛ استفاده از این پکیج‌ها منجر به حفظ سلامت عمومی و محیط زیست شده و امکان استفاده مجدد از آب و بازیابی منابع را فرآهم می‌کنند. این پکیج‌ها می‌توانند در مقیاس‌های مختلف عملیاتی، از خانگی گرفته تا سازمان‌های بزرگ، طراحی شوند.

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی:

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی - دموکریس
پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی – دموکریس

تصفیه فاضلاب صنعتی شامل فرآیندهایی است که برای حذف آلاینده‌ها از فاضلاب تولید شده در طول فعالیت‌های صنعتی قبل از رهاسازی مجدد در محیط یا استفاده مجدد در صنعت طراحی شده‌اند. روش‌های تصفیه بسته به نوع و غلظت آلاینده‌های موجود در فاضلاب متفاوت است.

انتخاب فرآیندها و تجهیزات تصفیه به عواملی مانند نوع فاضلاب، الزامات قانونی، هدف از تصفیه و فضای موجود و محدودیت‌های بودجه بستگی دارد. علاوه بر این، پیشرفت‌های تکنولوژی به طور مداوم منجر به توسعه راه‌حل‌های کارآمدتر و پایدارتر در تصفیه فاضلاب برای کاربردهای صنعتی شده است.

استفاده از تجهیزات تصفیه آب در مناطق صنعتی برای حصول اطمینان از رعایت مقررات زیست محیطی، حفاظت از سلامت عمومی و ترویج شیوه‌های پایدار مصرف آب، بسیار مهم است.  تجهیزات تصفیه فاضلاب صنعتی طیف وسیعی از دستگاه‌ها و فناوری‌های متناسب با نیازهای خاص صنایع مختلف و انواع فاضلاب را در بر می‌گیرد.

برخی از انواع رایج دستگاه‌های موجود در پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی شامل صفحات و صافی‌ها، محفظه‌های شنی، زلال‌سازها و مخازن ته‌نشینی، جداکننده‌های روغن و آب، سیستم‌های هوادهی و … می‌شود. اینها تنها چند نمونه از طیف متنوع دستگاه‌ها و فناوری های مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی هستند. انتخاب تجهیزات مناسب به عواملی مانند ویژگی‌های فاضلاب، اهداف تصفیه، الزامات نظارتی و منابع موجود بستگی دارد.

انواع فرایندهای بیولوژیکی در پکیج تصفیه فاضلاب

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب، یکی از انواع فرایندها بوده که برای فاضلاب‌های بهداشتی و صنعتی می‌تواند استفاده شود. در حالت کلی و براساس نوع باکتری به کار رفته برای تصفیه فاضلاب می‌توان روش‌های مختلفی را از قبیل هوازی  و بی هوازی عنوان کرد.

۱‌. تصفیه فاضلاب به روش هوازی

یکی از پرکاربردترین روش‌ها در تصفیه فاضلاب، روش هوازی بوده که به کمک لجن‌های فعال و همچنین باکتری‌های هوازی انجام می‌گیرد. در واقع اساس کار فرایند بیولوژیکی تصفیه فاضلاب به روش هوازی اینگونه بوده که لایه لجن در کف استخر در نظر گرفته شده و با کمک تزریق هوا تصفیه می‌گردد.

۲. تصفیه فاضلاب به روش بی هوازی

همان‌طور که از نام این روش مشخص است، از طریق باکتری‌های بی هوازی می‌توان فاضلاب را تصفیه کرد. به عبارت دیگر در این روش از باکتری‌هایی استفاده شده است که در شرایط بی‌هوازی، منجر به هیدرولیز شدن مواد آلی می‌شوند.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب از نظر جنس بدنه

جنس بدنه تاثیر زیادی در دسته‌بندی انواع دستگاه‌های تصفیه فاضلاب دارد. با توجه به این ‌که پکیج‌های مختلفی برای تصفیه فاضلاب وجود دارد باید بدانید که هر کدام از این دستگاه‌ها می‌تواند در شرایط آب و هوایی مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین نوع نصب دستگاه نیز بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند به صورت دفنی یا غیر دفنی مورد استفاده قرار بگیرد.

1. پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. این پکیج به دلیل استحکام، مقاومت در برابر خوردگی و طول عمر بسیار مشهور است و برای محیط‌های صنعتی بسیار ایده آل است.

در پکیج تصفیه فاضلاب فلزی، جنس مخازن، لوله‌ها، صفحات و میکسرها همگی از فولاد ضد زنگ بوده که در برابر مواد شیمیایی، دماهای بالا و مواد ساینده موجود در فرآیندهای تصفیه فاضلاب، مقاوم‌اند. علاوه بر این، تمیز کردن و نگهداری این تجهیزات آسان است و خطر آلودگی را کاهش داده و عملکرد بهداشتی را تضمین می‌کند.

در حالی که هزینه اولیه برای این تجهیزات فلزی ممکن است بیشتر از سایر پکیج‌ها باشد، اما عمر طولانی و نگهداری آسان‌تر، آن را از سایر انواع پکیج تصفیه متمایز می‌سازد

همان‌طور که از نام این وسیله مشخص است، بدنه این دستگاه از ورق گالوانیزه طراحی شده است. در این مدل از پکیج، تمامی اجزاء سازنده از فلز تشکیل شده و توانایی تصفیه فاضلاب را از ۵ تا ۳۰۰ متر مکعب در طول روز دارا می‌باشد. در قسمت قیمت پکیج تصفیه فاضلاب، مشاهده کردید که برخی از متریال‌های ساخت دموکریس از کربن فولاد بود. کربن فولاد همان نوع فلزی این محصول است.

البته کربن فولاد خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که تاثیر هرکدام در ساخت پکیج تصفیه فاضلاب متفاوت است. انواع کربن فولاد به شرح زیر می‌باشد:

  1. استیل کم کربن
  2. استیل کربن متوسط
  3. استیل کربن بالا
  4. استیل کربن بسیار بالا

2. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

یکی از دستاوردهای موفق گروه صنعتی دموکریس در دهه‌های گذشته ساخت پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن است. این پکیج‌ها خروجی استانداردی را برای تخلیه فاضلاب به محیط زیست یا استفاده مجدد از آن برای مصارف کشاورزی با راندمان بسیار بالا ارائه می‌دهند. تصفیه فاضلاب از 5 تا 500 متر مکعب از جمله مزایای این نوع پکیج‌ها است. در صورت نیاز به حجم بیشتر می‌توان چندین پکیج را به صورت موازی طراحی و اجرا کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تصفیه انواع فاضلاب‌ خانگی و صنعتی در نظر گرفت. در ساخت این مخازن از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) استفاده شده که بسیار بادوام و ماندگار است و به راحتی و به سرعت نیز نصب می‌شود. مهم‌ترین مزیت این پکیج طراحی ساده، هزینه کم راه‌اندازی و نگهداری و همچنین عمر طولانی آنها است.

مخازن پلی اتیلن به دلیل دوام، مقاومت در برابر خوردگی و تطبیق پذیری در سیستم‌های تصفیه فاضلاب استفاده می‌شوند. این مخازن را می‌توان در مراحل مختلف فرآیند تصفیه از جمله ته‌نشینی اولیه، یکسان سازی، تصفیه بیولوژیکی و ذخیره‌سازی لجن به کار برد. مخازن پلی اتیلن در اشکال و اندازه‌های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای خاص موجود هستند.

همچنین آنها را می‌توان به طور یکپارچه با سایر تجهیزات و سیستم‌های تصفیه مانند پمپ‌ها، میکسرها و سیستم‌های هوادهی ادغام کرد. از مزایای مخازن پلی اتیلن در سیستم‌های تصفیه فاضلاب می‌توان به سبکی، سهولت نصب و نگهداری آسان اشاره کرد. علاوه بر این، مخازن پلی اتیلن در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی مقاوم هستند و می‌توانند شرایط محیطی سخت را تحمل کنند و برای نصب در داخل و خارج از خانه مناسب هستند.

به طور کلی، مخازن پلی اتیلن نقش مهمی در تسهیل فرآیندهای تصفیه فاضلاب به صورت کارآمد و باکیفیت ایفا می‌کنند و در عین حال عملکرد طولانی مدتی داشته و مقرون به صرفه نیز هستند.

3. پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی

پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی (فایبرگلاس) یکی از بادوام‌ترین انواع پک تصفیه فاضلاب است که از پنل‌های پلیمری تقویت شده و الیاف شیشه ساخته شده است.

این پکیج‌ها وزن سبکی دارند و به لطف مواد کامپوزیتی خود از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخورداراند. گروه صنعتی دموکریس تولید کننده انواع پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی GRP (Glass Reinforced Plastic) در ظرفیت‌های مختلف و با قیمت مناسب است و این محصولات را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌کند.سیستم‌های تصفیه فاضلاب باید مقاومت خوبی در برابر آب و عناصر زائد خورنده داشته باشند.

ساختارهایی کامپوزیتی برای این سیستم‌ها بسیار مناسب هستند

مخازن تمامی این پکیج‌ها از مواد کامپوزیتی به همراه رزین طراحی شده و در حجم‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شود. این پکیج تصفیه فاضلاب برای شرایط آب و هوای شرجی مناسب بوده و کاربرد اصلی آن با توجه به محل نصب تعیین می‌شود.

بیشتر استفاده این نوع پکیج در شمال کشور می‌باشد. البته این به معنای عدم استفاده‌ی پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن در این مکان‌ها نیست.

4. پکیج تصفیه فاضلاب بتنی

پکیج تصفیه فاضلاب بتنی یکی از قدیمی‌ترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب است، زیرا بتن، یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین و پرکاربردترین مواد در گذشته بوده است. در حال حاضر در مکان‌هایی که حجم فاضلاب بیش از 500 متر مکعب است، پکیج تصفیه فاضلاب بتنی نسبت به پکیج تصفیه فاضلاب فلزی ارجحیت دارد و قیمت آن نیز مناسب‌تر است. با این حال در حجم‌های کمتر از 500 متر مکعب نیز می‌توان از پکیج بتنی استفاده نمود (به ویژه برای تصفیه فاضلاب انسانی).

معرفی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

در سال‌های اخیر شاهد افزایش استفاده از تاسیسات پیش‌ساخته تصفیه فاضلاب در قالب انواع پکیج‌های مختلف در مناطقی همچون روستاها، کارگاه‌ها، بخش‌های نظامی و … هستیم.

امکان حمل و جابجایی این واحدهای آماده در قالب کانتینرهای استاندارد منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان (به دلیل نصب و راه‌اندازی آسان) شده و راه حل جامع و کاملی برای رفع مشکلات زیست محیطی محسوب می‌شود.

دلیل اصلی طراحی و تولید پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی و ورود مواد آلی مضر به محیط زیست در محیط‌های غیر متصل به شبکه فاضلاب مرکزی است. به عنوان مثال در بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های نظامی، امدادی و حتی محیط‌های مسکونی می‌توان از این تجهیزات برای تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی استفاده کرد.

نحوه کار پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به این صورت است که ابتدا پساب‌های آلوده و عفونی پس از هدایت به سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی، طی مراحل مختلفی تصفیه شده و پس از ضدعفونی با ترکیباتی نظیر کلر یا گاز ازون طبق اصول و استانداردهای زیست محیطی به صورت شفاف، بی بو و بدون مواد معلق به منابع آبی طبیعی دفع شده و یا برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراحل تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب معمولا شامل چندین مرحله برای حذف آلاینده‌ها است و طی این فرآیند باید اطمینان حاصل شود که آب تصفیه‌شده قبل از تخلیه در محیط یا استفاده مجدد از استانداردهای کیفی مناسبی برخوردار است. در ادامه، مراحل رایج در فرآیند تصفیه فاضلاب آورده شده است:

مرحله مقدماتی

شامل دو مرحله غربالگری (Screening) و حذف شن (Grit Removal) است که هر کدام از این مراحل شامل فرآیندهای زیر است:

  • غربالگری (Screening): تصفیه اشیاء بزرگ مانند چوب‌، پارچه و سایر زباله‌ها با استفاده از صفحات و صافی‌ها
  • حذف شن (Grit Removal): جداسازی ماسه، شن و سایر ذرات سنگین برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات پایین دست

مرحله اول

شامل مرحله ته‌نشینی (Sedimentation) است که در آن فاضلاب به مخازن ته‌نشینی یا زلال‌سازها سرازیر می‌شود؛ در این محفظه‌ها مواد جامد معلق تحت تأثیر گرانش به صورت لجن در کف، ته‌نشین و سپس آب شفاف از بالا جمع آوری می‌شود.

مرحله دوم

مرحله دوم شامل سه فرآیند زیر است:

  • تصفیه بیولوژیکی (Biological Treatment): در این مرحله، از میکروارگانیسم‌ها برای مصرف مواد آلی باقی‌مانده در فاضلاب استفاده می‌شود. این کار در فرآیندهای مختلف مانند آبگیری و تخلیه لجن، فیلتراسیون و یا در راکتورهای دسته‌ای ممکن است انجام شود.
  • هوادهی (Aeration): برای رشد باکتری‌های هوازی که آلاینده‌های آلی را تجزیه می‌کنند، اکسیژن به فاضلاب تزریق می‌شود.
  • شفاف سازی ثانویه (Secondary Clarification): پس از تصفیه بیولوژیکی، آب مجددا ته‌نشین می‌شود تا مواد جامد معلق باقی‌مانده حذف شوند.

مرحله سوم (اختیاری است و بسته به کیفیت پساب مورد نظر انجام می‌شود):

مرحله ثانویه شامل سه فرآیند زیر است:

  • فیلتراسیون (Filtration): آب از فیلترهای شنی، چندلایه یا چندغشایی عبور می‌کند تا ذرات ریز، جامدات معلق باقی مانده و برخی آلاینده‌های محلول حذف شوند.
  • تصفیه شیمیایی (Chemical Treatment): افزودنی‌های شیمیایی مانند منعقدکننده‌ها و لخته‌سازها برای حذف بیشتر مواد جامد معلق، فسفر، نیتروژن و سایر آلاینده‌ها استفاده می‌شوند.
  • فرآیندهای اکسیداسیون پیشرفته (Advanced Oxidation Processes (AOPs)): تابش اشعه ماوراء بنفش، اوزون یا روش‌های دیگر برای تخریب آلاینده‌های آلی پایدار و ضدعفونی آب استفاده می‌شوند.

مرحله ضد عفونی (Disinfection):

این مرحله شامل فرآیندهای زیر است:

  • کلر زنی (Chlorination): کلر یا ترکیبات مبتنی بر کلر برای از بین بردن باکتری‌ها و پاتوژن‌های باقی‌مانده در آب به آن اضافه می‌شوند.
  • تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) (Ultraviolet (UV) Irradiation): اشعه ماوراء بنفش با اختلال در DNA میکروارگانیسم‌ها باعث ضد عفونی کردن آب می‌شود و قدرت تکثیر را از آنها می‌گیرد.
  • اوزون زنی (Ozonation): گاز اوزون در آب تزریق شده تا باکتری‌ها، ویروس‌ها و آلاینده‌های آلی را اکسید کرده و از بین ببرد.
  • مرحله آبگیری از لجن (Sludge Treatment):

پس از گذراندن تمامی مراحل تصفیه، در نهایت نوبت به دفع لجن از کف مخازن می‌رسد. برای دفع، لجن باید کاملا خشک و آب‌گیری شود. آبگیری لجن شامل فرآیندهای زیر است:

  • غلیظ شدن (Thickening): لجن را غلیظ می‌کنند تا با حذف آب، از حجم آن کاسته شود.
  • هضم (Digestion): فرآیندهای بیولوژیکی یا شیمیایی برای تجزیه مواد آلی در لجن استفاده می‌شود.
  • آبگیری (Dewatering): آب اضافی از لجن خارج می‌شود تا یک کیک جامد برای دفع یا استفاده مجدد تولید شود.
  • دفع یا استفاده مجدد (Disposal or Reuse): لجن بسته به ویژگی‌ها و الزامات قانونی ممکن است سوزانده، دفن یا به عنوان کود استفاده شود.

این مراحل ممکن است بسته به ویژگی‌های خاص فاضلاب، مقررات محلی و کیفیت آب تصفیه شده متفاوت باشد. با این حال، چارچوب اساسی اکثر فرآیندهای تصفیه فاضلاب شامل مراحل بالا است.

محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب

محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب شامل تعیین حجم فاضلابی است که یک سیستم تصفیه می‌تواند به طور موثر در یک بازه زمانی معین تصفیه کند.

هنگام تعیین ظرفیت پکیج چندین عامل در نظر گرفته می شود که شامل نرخ جریان (Flow Rate)، بار آلاینده (Pollutant Load)، کیفیت تصفیه (Treatment Efficiency)، زمان ماند هیدرولیک (HRT)، ملاحظات اوج جریان (Treatment Efficiency) و ظرفیت بافری (Buffering Capacity) است.

با در نظر گرفتن این عوامل و انجام محاسبات لازم، مهندسان و طراحان می‌توانند ظرفیت پکیج‌های تصفیه فاضلاب را به دقت تعیین کنند و از برآورده شدن اهداف تصفیه مورد نیاز و استانداردهای نظارتی اطمینان حاصل کنند.

مسلما یکی از مهم‌ترین فرایندهایی که برای انواع پکیج‌های تصفیه فاضلاب صنعتی دارای اهمیت بسیار بالایی می‌باشد، محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب است. این اهمیت به این علت است که تمامی مراحل ساخت و طراحی پکیج تصفیه فاضلاب، بر اساس ظرفیت پکیج صورت می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود ظرفیت پکیج تصفیه تغییر پیدا کند، نوع اپراتور آن می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید با توجه به میزان تغییرات حجم آب مورد استفاده، حجم فاضلاب نیز به همان مقدار تغییر پیدا خواهد کرد.

محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب

برای این‌که این حجم را محاسبه کنید باید از حجم تولیدی فاضلاب در شبانه روز اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. همچنین نوع کاربری ساختمان نیز از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب خواهد بود. در نتیجه با توجه به این موضوع و جداولی که وجود دارد، می‌توانید به حدودی از ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب در طول روز دست پیدا کنید.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب

فرآیند تولید یک پکیج تصفیه فاضلاب با طراحی و مهندسی دقیق آغاز می‌شود؛ تیم کارشناسان ما با دقت تمام جنبه‌های ساخت پکیج تصفیه فاضلاب را جهت برآوردن نیازهای خاص مشتریان در نظر می‌گیرند. پس از نهایی شدن طراحی، فرآیند ساخت در تاسیسات پیشرفته کارخانه آغاز می‌شود. تکنسین‌ها و مهندسان ماهر شرکت دموکریس از تکنیک‌های پیشرفته و مواد با کیفیت بالا برای ساخت هر جزء از دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

موارد مربوط به کنترل کیفیت در طول فرآیند تولید به دقت اجرا می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هر جزء بالاترین استانداردهای عملکردی را دارد. روش‌های آزمایش و تست دقیق نهایی برای تأیید عملکرد و یکپارچگی تجهیزات قبل از آماده شدن برای نصب انجام می‌شود.

پس از اتمام ساخت و تست‌های نهایی، پکیج تصفیه فاضلاب با دقت بسته بندی شده و برای ارسال به سایت مشتری آماده می‌شود. تیم نصب متشکل از کارشناسان مجرب برای اطمینان از نصب صحیح و کارآمد، پس از راه اندازی و آموزش کامل برای اطمینان از عملکرد بهینه، پشتیبانی جامعی را نیز ارائه می‌دهند.

فرایند‌های مورد استفاده در پکیج فاضلاب

فرایندهای مختلفی در پکیج تصفیه فاضلاب انجام می‌شود. از جمله این فرایندها می‌توان به مواردی که در ادامه بررسی می‌شود اشاره کرد.

۱. فرایند لجن فعال با هوادهی گسترده (Extended Aeration Activated Sludge)

فرایند لجن فعال با هوادهی گسترده همانطور که از نامش پیداست شامل هوادهی طولانی است. هوادهی طولانی بخشی از فرآیند لجن فعال است که در آن اکسیژن با فاضلاب مخلوط و در نتیجه مایع الکلی حاصل می‌شود که در آن از اکسیژن برای تجزیه زیستی پسماندهای آلی استفاده می‌شود.

به طور کلی، این روش یک روش قابل اعتماد و موثر برای تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی است که پساب با کیفیت بالا تولید می‌کند و مطابق با استانداردهای نظارتی برای تخلیه یا استفاده مجدد است.

۲. فرایند MBBR (Moving Bed Biofilm Reactor):

یک فرآیند نوآورانه برای تصفیه بیولوژیکی است که برای حذف آلاینده‌های آلی و معدنی از فاضلاب طراحی شده است. در سیستم MBBR، حامل‌های پلاستیکی کوچک که به عنوان حامل‌های مدیا یا بیوفیلم شناخته می‌شوند، در مخازن هوادهی یا راکتورهایی قرار می‌گیرند که در آنجا آزادانه در فاضلاب حرکت می‌کنند.

این حامل‌ها سطحی را برای رشد میکروارگانیسم‌ها فراهم می‌کنند و یک لایه بیوفیلم را تشکیل می‌دهند. فاضلاب از طریق راکتور جریان می‌یابد و با تماس با حامل‌های پوشش داده شده با بیوفیلم، میکروارگانیسم‌های متصل به حامل‌ها، آلاینده‌های آلی موجود در فاضلاب را متابولیزه کرده و تجزیه می‌‍کنند. علاوه بر این، حرکت حامل‌ها در راکتور از ته نشین شدن زیست توده جلوگیری می‌کند که حاصل آن یک تصفیه با کیفیت است.

فراییند Moving Bed Biofilm Reactor که یک فرایند هوادهی بسیار قوی می‌باشد، باعث از بین رفتن زیادی از BOD های داخل آب می‌شود. این فرایند به روش لجن فعال همراه با هوادهی گسترده می‌باشد که از پکینگ‌های مدیا در حوض هوادهی آن استفاده می‌شود. مراحل تصفیه آب به روش MBBR عبارتند از:

  1. تصفیه فیزیکی فاضلاب
  2. متعادل سازی فاضلاب
  3. حوضچه هوادهی
  4. واحد ته نشینی لجن
  5. تصفیه شیمیایی فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب IFAS (Integrated fixed film activated sludge)

IFAS مخفف Integrated Fixed film Activated Sludge است که یکی از روش‌های تصفیه فاضلاب بر پایه لجن فعال می‌باشد. این روش شباهت زیادی به فرایند MBBR داشته که پایه آن لجن فعال همراه با هوادهی گسترده است. این روش به تجهیزات خاصی نیازمند نیست و به همین دلیل، نسبت به روش‌های دیگر به صرفه‌تر می‌باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب IFAS یک فناوری نوآورانه تصفیه فاضلاب است که مزایای متعددی نسبت به فناوری‌های لجن فعال معمولی دارد. IFAS شامل افزودن یک محیط رشد متصل به مخزن لجن فعال برای تسهیل رشد زیست توده و تقویت فرآیند تصفیه است.

در سیستم IFAS، پلاستیک یا سایر مدیاها در مخازن هوادهی که در آن فرآیند لجن فعال انجام می‌شود، غوطه ور می‌شوند. این محیط‌ها سطحی را برای اتصال و رشد بیوفیلم میکروبی فراهم می‌کنند که با افزایش سطح موجود برای فعالیت میکروبی، کارایی تصفیه را افزایش می‌دهد.

۴. تصفیه با فرایند A2O (Anaerobic-anoxic-aerobic):

یک روش تصفیه فاضلاب است که هدف اصلی آن حذف نیتروژن و فسفر از فاضلاب است. مخزن راکتور توسط سه مخزن به نام‌های مخزن بی‌هوازی، مخزن اکسیژن و مخزن هوازی پیکربندی شده است.

روش A2O چندین مزیت دارد که از جمله می‌توان به حذف موثر آلاینده‌های آلی، کاهش مصرف انرژی در مقایسه با روش‌های تصفیه مرسوم و پتانسیل تولید بیوگاز از مرحله بی‌هوازی اشاره کرد. علاوه بر این، فرآیند A2O را می‌توان برای تصفیه انواع مختلف فاضلاب، از جمله پساب شهری و صنعتی، به کار برد که این امر آن را به گزینه‌ای همه کاره در تصفیه خانه‌های فاضلاب تبدیل می‌کند.

به طور کلی، این روش یک رویکرد جامع و موثر برای تصفیه فاضلاب است که عملکرد قابل اعتماد و مزایای زیست محیطی چشمگیری را در پی دارد.

۵. تصفیه با فرایند SBR (Sequence Batch Reactor):

روش تصفیه فاضلاب (SBR) نوعی فرآیند تصفیه فاضلاب لجن فعال است که امکان انجام مراحل تصفیه متوالی را در یک راکتور واحد فراهم می‌کند. در یک سیستم SBR، فاضلاب به مخزن راکتور وارد می‌شود و تحت یک سری مراحل تصفیه از جمله پر کردن، واکنش، ته‌نشینی و تخلیه قرار می‌گیرد.

حباب‌های اکسیژن به داخل مخلوط فاضلاب و لجن فعال تزریق شده تا مواد آلی را کاهش دهند (که به صورت نیاز اکسیژن بیوشیمیایی (BOD) و نیاز شیمیایی اکسیژن (COD) اندازه گیری می‌شود). پساب تصفیه شده ممکن است برای تخلیه به آب‌های سطحی یا احتمالا برای استفاده در خشکی مناسب باشد.

۶. تصفیه با فرایند MBR (membrane bio reactor)

بیوراکتور غشایی (MBR) یک فناوری پیشرفته تصفیه فاضلاب است که فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی را با فیلتراسیون غشایی ترکیب می‌کند. در یک سیستم MBR، فاضلاب در یک راکتور تحت تصفیه بیولوژیکی قرار می‌گیرد و در آن میکروارگانیسم‌ها، آلاینده‌های آلی را از طریق هضم هوازی، تجزیه می‌کنند.

ویژگی کلیدی تصفیه با فرایند MBR، استفاده از فیلتراسیون غشایی (معمولا غشاهای اولترافیلتراسیون یا میکروفیلتراسیون)، برای جداسازی پساب تصفیه شده از زیست توده لجن فعال است. غشاها به عنوان یک مانع فیزیکی عمل نموده و به مولکول‌های آب اجازه عبور می‌دهند و در عین حال جامدات معلق، باکتری‌ها و پاتوژن‌ها را حفظ می‌کنند.

7. پکیج تصفیه فاضلاب ABR (Anaerobic Baffled Reactor)

پکیج تصفیه فاضلاب (ABR) نوعی سیستم تصفیه فاضلاب بی‌هوازی است که از محفظه‌های متعدد جدا شده توسط بافل برای تسهیل فرآیند تصفیه استفاده می‌کند. در یک سیستم ABR، فاضلاب از طریق یک سری محفظه جریان می‌یابد که در آن مراحل تصفیه به صورت متوالی اتفاق می‌افتد.

این راکتور چندین مزیت دارد که از جمله می‌توان به حذف موثر آلاینده‌های آلی، مصرف کم انرژی و تولید حداقلی لجن اشاره کرد. علاوه بر این، کار کردن با سیستم‌ ABR و نگهداری از آن نسبتا ساده است و آن را برای تصفیه فاضلاب غیرمتمرکز در مناطق دورافتاده یا با منابع محدود مناسب می‌سازد.

سازنده پکیج تصفیه فاضلاب

شرکت رادفورد با بیش از چند دهه تجربه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های تصفیه فاضلاب مفتخر است که به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت در خدمت مشتریان عزیز باشد. ما به عنوان سازنده پکیج تصفیه فاضلاب با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و دانش فنی عالی، تجهیزاتی را ارائه می‌دهیم که علاوه بر کارایی بالا، سازگار با محیط زیست نیز هستند.

تضمین کیفیت، عملکرد موفق و رضایت مشتری از اولویت‌های ما است. با توجه به ماهیت حساس این صنعت، ما با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از آخرین فناوری‌ها، راه‌حل‌های مناسب و سازگار با نیازهای مختلف را ارائه می‌دهیم. این شرکت بهترین نتیجه را در زمینه تصفیه فاضلاب تضمین نموده و با اعتماد به تجربه و کارایی خود، از شما دعوت می‌کنیم به ما پیوسته و به زندگی سالم برای آینده محیط زیست خود کمک کنید.

رادفورد شما را در مسیر بهبود کیفیت زندگی و حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی همراهی می‌کند. به جرأت می‌توان گفت پکیج‌های تصفیه فاضلاب این شرکت، بهترین گزینه برای ارتقای سلامت محیط زیست هستند و به واسطه این تجهیزات و مدیریت درست پسماند از انتقال آلاینده‌ها به منابع آب زیرزمینی و سطحی جلوگیری می‌شود

عوامل موثر بر انتخاب تصفیه فاضلاب چیست؟

در حالت کلی عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند روی خرید پکیج تصفیه فاضلاب تاثیرات به‌سزایی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این عامل‌ها میزان فاضلاب ورودی به پکیج می‌باشد. پیش از این‌که پکیج تصفیه فاضلاب مورد نظر خود را خریداری کنید، حتما باید به این میزان دقت کنید. چرا که ظرفیت پکیج برای تصفیه فاضلاب، از مواردی بوده که بسیار قابل اهمیت می‌باشد. از دیگر عوامل موثر و مهم بر انتخاب پکیج تصفیه، نوع فاضلاب است.

همچنین باید دقت داشته باشید که میزان آلاینده‌های موجود در فاضلاب مورد نظر را بدانید‌ چرا که امکان دارد برخی از پکیج‌های تصفیه فاضلاب، توان تصفیه کردن این حجم از آلاینده را نداشته باشند. شاید به نظر شما کمی بی ربط به نظر برسدف اما حتی شرایط مکانی راه‌اندازی پکیج نیز بسیار قابل اهمیت است. دلیل این موضع این است که شما باید از پکیج تصفیه‌ای استفاده کنید که بتواند در مکان مورد نظر قرار بگیرد و به بهترین نحو عملکرد خود را نشان بدهد.

ویژگی‌های یک پکیج فاضلاب استاندارد چیست؟

اگر به دنبال این هستید که یک پکیج تصفیه فاضلاب استاندارد تهیه کنید که از هر نظر ویژگی‌های مناسبی را دارا باشد، بهتر است نکاتی که در ادامه بررسی می‌شود را مد نظر قرار دهید.

۱‌. این وسیله باید دارای تاییدیه استاندارد از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست باشد.

۲. اگر دستگاهی که خریداری می‌کنید، بدون تولید بو و آلایندگی‌های زیست محیطی باشد، می‌تواند سودآوری‌های زیادی برای شما به دنبال داشته باشد.

۳. یک دستگاه تصفیه فاضلاب مناسب، باید کارایی مناسبی را جهت تصفیه از خود به نمایش بگذارد.

۴‌. با توجه به این‌که بیشتر این دستگاه‌ها انرژی بالایی را مصرف می‌کنند، بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که مصرف انرژی معقولی را نسبت به بازدهی سیستم داشته باشد.

۵. بهتر است وسیله مورد نظر شما، قابلیت حمل و جابجایی راحتی پس از نصب و راه‌اندازی داشته باشد. به عبارت دیگر دستگاه اگر وزن سبک‌تری داشته باشد، بهتر و کارآمدتر است.

توصیه‌های شرکت دموکریس جهت خرید تصفیه فاضلاب

برای اینکه خرید و انتخاب مناسبی داشته باشید، بهترین راه حل کمک گرفتن از مجموعه‌هایی است که تجربه‌ی زیادی در این زمینه دارند. شرکت دموکریس ارائه دهنده‌ی انواع پکیج‌های تصفیه فاضلاب فلزی، کامپوزیتی و پلی اتیلن با سال‌ها سابقه توصیه‌‌هایی در این زمینه دارد. در ادامه این موارد بررسی می‌شود.

  1. برای خرید دستگاه تصفیه قبل از هرچیزی نوع خروجی فاضلاب را با کمک گرفتن از آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب مشخص کنید.
  2. پس از مشخص کردن نوع پساب اقدام به خرید تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی کنید.
  3. پس از گذراندن این مرحله نوبت به انتخاب بهترین پکیج تصفیه با توجه به ظرفیت و نیاز پروژه‌ی مدنظرتان می‌رسد.
  4. هر اقدامی که باید برای تصفیه‌ی فاضلاب انجام شود توسط پکیج گفته شده قابل انجام است.

با در نظر گرفتن این نکات ساده و کلیدی می‌توانید بهترین خرید ممکن را داشته باشید. مهم‌ترین موضوع در این زمینه متناسب بودن دستگاه تصفیه با مصرف و ظرفیت پساب مجموعه‌ی مدنظرتان است. در ضمن فراموش نکنید شرکت دموکریس به صورت شبانه‌روزی آماده‌ی پاسخگویی و ارائه‌ی مشاوره به شما عزیزان است تا با خیال راحت بهترین و مناسب‌ترین محصول را خریداری کنید.

خدمات پس از فروش بی‌نظیر، ارسال به سراسر کشور، مشاوره‌ی تخصصی و قیمت مناسب محصولات ارائه شده توسط شرکت دموکریس خیال شما را از بابت محصولی که در حال خریداری آن هستید، راحت خواهد کرد.

 

سوالات متداول

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب با توجه به متریال ساخت، ابعاد ساخت و ظرفیت آن متفاوت است. دموکریس به عنوان سازنده پکیج تصفیه فاضلاب و حذف واسطه و فروش مستقیم، بهترین قیمت را در بازار ایران دارد. برای مشاهده لیست قیمت جدید با ما تماس بگیرید.

محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب چگونه است؟

محاسبه ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. فاکتورهایی از جمله دبی ورودی به پکیج تصفیه فاضلاب و … . برای محاسبه دقیق لطفا همین حالا کلیک کنید

5/5 - (5 امتیاز)
نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پکیج تصفیه فاضلاب”
نقد و بررسی‌ها0
  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی
    مشاوره رایگان محصولات:09052327249