حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

91030608021

با ما در تماس باشـید

مجوز های مورد نیاز برای کانکس مسکونی

زمان مطالعه5 دقیقه

تاریخ انتشار : 8 سپتامبر 2021تعداد بازدید : 652نویسنده : دسته بندی : مقالات
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

یکی از مهم ترین مشکلات پیش رو برای زمین داران و به خصوص صاحبان زمین های زراعی، اخذ مجوز برای ساخت و ساز می‌باشد. دولت امروز به زمین های کشاورزی و زراعی اجازه ساخت ملک و مسکن را نمی‌دهد و یا با شرایط بسیار سخت و کار اداری پیچیده، اجازه ساخت ساز برای زمین داران را فراهم می‌سازد و پایان کار برای ملک آن ها صادر می‌شود.

از این رو بسیاری از افراد برای اخذ مجوز دلسرد شده و زمین خود را رها می‌کنند. اما برای حل این موضوع یک راه حل وجود دارد و آن هم استفاده از خانه های پیش ساخته و بخصوص کانکس مسکونی می‌باشد.

آیا برای کانکس مسکونی نیاز به اخذ مجوز از طرف شهرداری و یا سازمان نظام مهندسی می‌باشد؟

در حالت کلی اگر زمین شما دارای امتیاز های آب برق و گاز است، می‌توانید بدون هیچ دغدغه و مشکلی اقدام به خرید کانکس مسکونی نموده و با نصب آن در زمین خود، مکانی را به منظور سکونت و زندگی داشته باشد. زیرا در صورت بروز مشکل از جانب ارگان های مربوطه، می‌توانید کانکس خود را به مکان دیگری انتقال دهید تا ضرری از طرف تخریب بنا به شما تحمیل نشود.

البته لازم به ذکر است که در بیشتر از 98 درصد موارد دولت و ارگان های مربوطه یا مجوز های مورد نیاز را صادر می‌کنند و یا با کانکس های مسکونی نصب شده در محل کاری ندارند. از این رو افرادی که برای خرید کانکس مسکونی و خانه پیش ساخته اقدام می‌کنند، نگران گیر و گور های اداری نباشند.

با اشاره به توضیحات داده شده و نتیجه گیری کلی می‌توان گفت که برای خرید و نصب کانکس مسکونی یا ویلای پیش ساخته در زمین های زراعی، نیاز به اخذ مجوز نبوده و در شرایط خاص مجوز های مربوطه از طرف ارگان های این حوزه صادر می‌شود.

چرا برای کانکس مسکونی و ویلا های پیش ساخته نیاز به مجوز نیست؟

دلیل این موضع مربوط به عدم صدور سند برای این نوع از سازه های پیش ساخته است. در تمامی مواردی که نیاز به مجوز از طرف شهرداری و نظام وظیفه است، سند و پایان کار برای ملک صادر می‌شود که این موضوع برای کانکس مسکونی استثنا بوده و سند یا پایان کاری برای کانکس مسکونی صادر نمی‌شود.

در واقع زمانی که شما کانکس مسکونی را در زمین خود نصب می‌کنید، به مانند قرار دادن جسمی در زمین است که از طرف دولت آزاد بوده و کار غیر قانونی نمی‌باشد. اما اگر اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی و بدون مجوز از سمت ارگان های مربوطه نمایید، ممکن است تا علاوه بر جریمه، ملک شما نیز تخریب شود و ضرر مالی سنگینی را بپردازید.

مزایای کانکس مسکونی نسبت به ساخت و ساز سنتی

کانکس مسکونی

از قدیم بیشتر افراد میل به ساخت ساز سنتی و استفاده از خانه ای با مصالح آجری و سیمانی دارند اما بهتر است تا با اشاره به مزایایی که یک سازه پیش ساخته نسبت به نوع سنتی آن دارد، این طرز تفکر تغییر یابد تا زندگی مردن تر و آسوده تری برای آیندگان به وجود آید.

  1. سازه های پیش ساخته به مانند کانکس مسکونی و ویلایی نسبت به سازه های سنتی در زمان بسیار کوتاه تری ساخته و به دست مشتری می‌رسد.
  2. طراحی خانه های پیش ساخته بسیار زیبا تر و مدرن تر از خانه های سنتی می‌باشد.
  3. مقاومت خانه های پیش ساخته نسبت به نوع سنتی آن بیشتر بوده و در برابر زلزله، طوفان، رطوبت و… مقاومت بهتری از خود نشان می‌دهند.
  4. طول عمر کانکس های مسکونی به اندازه یک خانه سنتی بوده و در مواردی حتی بیشتر نیز است.
  5. به دلیل وزن کم سازه های پیش ساخته، امکان حمل و نقل، بارگیری و نصب آن ها بسیار ساده می‌باشد.
  6. هزینه خرید یک کانکس مسکونی با ابعاد مشخص بسیار پایین تر از ساخت همان خانه به صورت سنتی و در همان ابعاد می‌باشد.
  7. مجوز های ساخت و ساز و پایان کار برای کانکس مسکونی و ویلایی وجود ندارد.
  8. و…

موارد بالا از جمله مهم ترین مزایای نام برده شده برای کانکس های مسکونی نسبت به سازه های سنتی بوده که اگر این موارد در دستور کار خریداران قرار گیرد، بدون شک انتخاب آن ها تغییر خواهد کرد.

جمع بندی

بهتر است قبل هر گونه تصمیمگیری در رابطه با انتخاب بین خانه پیش ساخته و یا ساخت ساز سنتی، مطالعه و تحقیق دقیقی در این رابطه به عمل آورید تا بهترین و ساده ترین راه را برای داشتن یک مکان مسکونی در هر نقطه ای از شهر را انتخاب نمایید. توصیه ما به شما در رابطه با این موضوع، بررسی کامل محصولات پیش ساخته گروه صنعتی دموکریس می‌باشد.

به این ترتیب که بعد از تحقیق کامل در مورد مجوز های مورد نیاز، نسبت به مشاهده و بررسی کامل نمونه کار های ما و مقایسه آن با نمونه های مشابه در بازار، اقدام نمایید و در این مسیر نیز کارشناسان مجرب بخش فروش ما راهنمای شما خواهند بود.

4/5 - (3 امتیاز)
ارسال دیدگاه
مشاوره رایگان محصولات:09052327249