حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

91030608021

با ما در تماس باشـید

عوارض آنتی اسکالانت نامرغوب

زمان مطالعه8 دقیقه

مضررات آنتی اسکالانت نامرغوب
تاریخ انتشار : 24 دسامبر 2022تعداد بازدید : 85نویسنده : دسته بندی : مقالات
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

کافی است تلفن را بردارید و تماسی با شرکت‌هایی که فروش آنتی اسکالانت را انجام می‌دهند بگیرید. متوجه اختلاف قیمت عجیبی خواهید شد. چرا که موارد بسیاری در قیمت آنتی اسکالانت وجود دارد و در بازار آنتی اسکالانت‌های نامرغوب با قیمت‌های پایین‌تری به فروش می‌رسند.

متاسفانه شما متوجه این نخواهید شد که کدام آنتی اسکالانت مرغوب و کدام نامرغوب است، تنها باید به اعتبار آن شرکت بسنده کنید. در حال حاضر دموکریس به عنوان وارد کننده آنتی اسکالانت در کشور، آنتی اسکالانت‌های فلوکن 260، بلگراد، آویستا را با درصد مواد اولیه حداقل 70 درصد به فروش می‌رساند.

آنتی اسکالانت‌های نامرغوب بازار، 60 تا 70 درصد از آب و تنها 30 درصدشان از مواد اولیه با کیفیت است.

مضرات استفاده از آنتی اسکالانت نامرغوب

کاربرد آنتی اسکالانت در سیستم‌های تصفیه آب فاضلاب غیر قابل انکار است. زیرا این ماده شیمیایی مانع از رسوب گرفتگی فیلترهای ممبران شده و کارآیی و عمر این سیستم‌ها را افزایش می‌دهد. استفاده از آنتی اسکالانت به طور عمده در تجهیزات تصفیه آب به روش اسمز معکوس بوده که در صورت نامرغوب یا بی کیفیت بودن اثرات منفی در این سیستم‌ها بجا می‌گذارد. بنابراین در خرید و تهیه آنتی اسکالانت‌ها توجه به مرغوبیت آن مد نظر بوده و استفاده اصولی از آن  مهم است، تا عوارض ناشی از انتخاب نادرست برمسائل دیگر پیشی نگیرد.

آشنایی و دانستن مضرات استفاده از آنتی اسکالانت نامرغوب از نظر عملکرد درست دستگاه و هزینه‌های تحمیلی به قدری اهمیت دارد که ما در این بخش به صورت توضیحات کوتاه هر یک از موارد را شرح می‌دهیم.

کوتاهی عمر ممبران با شستشوهای مکرر

استفاده از آنتی اسکالانت نامرغوب باعث می‌شود تا رسوب‌ها در سطح غشایی جمع شده منافذ آن را مسدود نمایند؛همچنین به دلیل درست عمل نکردن آنتی اسکالانت و برداشته نشدن کامل رسوبات، مجبور به شستشوی دوباره سیستم می‌شویم.

این  دو مورد ازعاملی برای کوتاهتر شدن عمر مفید ممبران هستند. نکته قابل توجه این که به صورت نرمال در طول سال کافی است که دوبار اقدام به شستشوی سیستم بنمایید. حال اگر این دفعات شستشو زیاد شوند، برروی منافذ ریز لایه‌های غشایی تاثیر گذاشته و آنها را گشادتر می‌کند. در نتیجه با بزرگ شدن منافذ، راندمان تصفیه و جداسازی املاح آب به درستی صورت نگرفته و کیفیت آب افت پیدا خواهد کرد.

کاهش راندمان دستگاه و افزایش فشار به پمپ

زمانی که آنتی اسکالانت وظیفه خود را در زدودن و پاک کردن رسوبات به درستی انجام ندهد؛ این مواد بر روی غشاها ته نشین شده و آن‌ها را مسدود می‌کنند. همین مسئله میزان ورودی آب را کاهش داده و در نتیجه سبب افت راندمان دستگاه و تولید پساب زیاد می‌شود.

در این میان پمپ دستگاه تصفیه نیز به جهت گرفتگی منافذ، برای انتقال آب به دستگاه تصفیه تحت فشار قرار خواهد گرفت. این فشار اضافی به مرور زمان موجب استهلاک و خرابی شده که هزینه تعویض و تعمیر را به دنبال خواهد داشت.

بالا رفتن هزینه تعمیرات و نگهداری

همانگونه که می‌دانید برای تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده در تصفیه آب یا غیره، با هدف افزایش طول عمر و راندمان بهتر، زمان‌هایی برای بازرسی و کنترل دستگاه در نظر می‌گیرد. این کار از خرابی‌های ناگهانی یا تحمیل هزینه‌های زیاد تعمیراتی جلوگیری به عمل می‌‌آورد.

نکته اینجاست که استفاده از آنتی اسکالانت مرغوب با این هدف تولید شده است. حال اگر شما اقدام به استفاده از آنتی اسکالانت نامرغوب در دستگاه خود بکنید، یعنی ناخواسته به سیستم خود صدمه زده و موجب کاهش بازدهی و در نهایت تقبل هزینه‌ خواهید شد.

باید بگوییم در زمان نگارش این محتوا قیمت تقریبی هر فیلتر ممبران صنعتی، در محدوده 17 تا 20 میلیون تومان است. حال این سوال مطرح می‌شود که در صورت استفاده نکردن از آنتی اسکالانت اورجینال، باید چه هزینه‌ای را برای تعمیرات دستگاه پرداخت نمایید؟

مقایسه میزان استفاده از آنتی اسکالانت‌های باکیفیت و بی‌کیفیت

شرکت‌های مختلفی در بازار وجود دارد که با نام آنتی اسکالانت اورجینال اقدام به فروش این محصول می‌کنند. اما تنها چند برند شناخته شده وجود دارد که در صورت اصالت کالا، می‌توانید با خیالی آسوده آنتی اسکالانت خود را تهیه نمایید.

آنتی اسکالانت Avista

نمونه‌ای از محصولات تولید شده از آنتی اسکالانت‌ها، برند آویستا است که با فرمولاسیون خاص برای ممانعت از تشکیل رسوباتی همانند سولفات‌ها، کربنات‌ها، رسوبات سیلیکا و … تولید شده است. آنتی اسکالانت Avista  در تجهیزات تصفیه آب شهری و آب شور دریا قابل استفاده بوده و کاربرد فراوانی دارد.

این آنتی اسکالانت قادر به کنترل انواع رسوبات آلی و معدنی می‌باشد. تززیق مقدار معینی از آنتی اسکالانت اویستا در سیستم دستگاه تصفیه آب صنعتی باعث بالا رفتن راندمان دستگاه و تولید آب باکیفیت می‌شود. البته برای تعیین میزان تزریق آنتی اسکالانت لازم است تا فاکتورهایی همانند دبی آب ورودی، اسیدیته آب یا همان PH، میزان سختی آب یا املاح موجود درآن به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد تا مقدار ماده تزریق به صورت درست به دست آید. از ویژگی‌های این آنتی اسکالانت می‌توان به برخی موارد اشاره کرد.

  • هماهنگی کامل با بازه وسیعی از PHهای آب ورودی
  • سازگاری با بسیاری از ممبران‌هایی از جنس سلولز استات یا پلی آمیدی
  • توانایی کنترل و حذف رسوبات آلی و معدنی
  • کارآیی موثر در استفاده از دوزهای کم آنتی اسکالانت
  • کاهش دفعات شستشو و افزایش عمر مفید ممبران

آنتی اسکالانت 260FIocon

این ماده ضد رسوب یا Antiscalant، محلول آبی است که بر پایه پلی کربوکسیلیک اسید ساخته شده و دارای اسیدیته کمتر از 2 می باشد. آنتی اسکالانت فلوکن 260 یکی دیگر از آنتی رسوب‌های معتبری است که مطابق با اصول استانداردهای محصول تولید گردیده است. این محصول در بسته بندی‌های متنوع از گالن‌های 20 تا 220 کیلویی در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد. آنتی اسکالانت 260 فلوکن از نوع مرغوب بوده، لذا مانع از افت کارآیی دستگاه و عدم صدمه دیدن ممبران دراثر گرفتگی با رسوبات می‌شود. از مزایای آنتی رسوب  260FIocon عبارتند از:

  • تصفیه میزان بالایی از آب با تزریق مقداری کمی از آنتی اسکالانت
  • قابلیت کنترل آهن محلول و نامحلول در آب به همراه ذرات معلق
  • تاثیر مناسب بر روی رسوبات سیلیکایی
  • دارای کیفیت بالا و مطابقیت کامل با سیستم‌های اسمز معکوس
  • امکان استفاده برای طیف گسترده‌ای از آب‌های کشور

قیمت آنتی اسکالانت فلوکن 260 در بازار، به دلیل کیفیت بالای آن بیشتر از سایر آنتی اسکالانت‌ها می‌باشد.

خطرات آنتی اسکالانت برای بدن

آنتی اسکالانت یک ماده شیمیایی ضد رسوب است که با وجود فواید آن در سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب، مضرات فراوانی برای فرد دارد. این ماده چنانچه به طور مستقیم با پوست بدن تماس پیدا کند، سبب بروز التهابات و حتی سوختگی می‌شود. بنابراین در هنگام استفاده با رعایت نکات ایمنی را کرد؛ اما اگر با قسمتی از بدنتان تماس پیدا نمود، بهتر است که سریعا با مقدار زیادی آب و شوینده مناسب تمیز شود.

به هنگام جابجایی این ماده باید آن را در ظروف مطمئن با درب بسته، حمل نمود. در زمان کار با این ماده بهتر است از بوکردن یا استنشاق آن خودداری کنید. چون این ماده روی سیستم تنفسی اثر کرده و موجب تحریک آن می‌شود و این امرممکن است عواقب ناگواری ببار آورد. اگر برای فردی چنین اتفاقی افتاد، اولین کار بردن شخص به فضای آزاد و تنفس هوای تمیز است.  در مواقع اضطراری باید فرد را به مراکز درمانی انتقال داد.

توجه داشته باشید که ماده آنتی اسکالانت قابلیت تصعید شدن را داشته، بنابراین از تماس چشم با این گازهای سمی دوری کنید. این سمیت به قدری است که ممکن است در برخی موارد باعث از نابینایی و صدمات شدید به چشم شود.

موارد ایمنی که هنگام کار با آنتی اسکالانت باید رعایت شود!

اکنون که با مضرات و خطرات تماس آنتی اسکالانت با پوست یا چشم آشنا شدیم، لازم است هنگام استفاده از این ماده کلیه نکات ایمنی را با دقت بالا رعایت کنیم. چون کوچکترین اهمالی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری برای افراد بوجود آورد.

  • اصلی‌ترین نکته در زمان نقل و انتقال این ماده است که باید از سالم بودن ظرف بسته بندی و درب آن اطمینان حاصل کنیم.
  • به کاربردن دستکش‌های مخصوص مواد شیمیایی و ضداسیدی از دیگر تدابیری است که باید اندیشید و از تماس دست با این ماده جلوگیری کرد.
  • حتماً در زمان کار با این ماده از ماسک‌های فیلتردار مخصوص مواد شیمیایی استفاده کنید تا گاز حاصل از آن وارد سیستم تنفسی شما نشود.
  • عینک محافظ یکی دیگر از تجهیزات ایمنی است که صد درصد باید استفاده شود. تا گازهای متصاعد شده از آنتی اسکالانت وارد چشم نشوند.
  • استفاده از لباس‌های ضد اسید و پوشیدن چکمه مخصوص، آخرین توصیه برای سالم ماندن و جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند می‌باشد.

جمع بندی

آنتی اسکالانت‌ها ترکیباتی شیمیایی ضد رسوبی هستند که درصنعت تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب به کار برده می شوند. استفاده از این مواد هزینه‌های مربوط به نگهداری از این سیستم‌ها را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که نوع مرغوب این ماده چنین خاصیتی دارد. برعکس آنتی اسکالانت نامرغوب ضمن تحمیل هزینه‌های اضافی به شما، باعث کاهش بازدهی دستگاه و استهلاک سریع آن می‌شود. بنابراین هر زمان با تحقیق و آگاهی کامل از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوید. ما در این مقاله دو برند معتبر از ماده آنتی اسکالانت را به شما معرفی کردیم که می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

سخن پایانی این است که به هنگام کار با آنتی اسکالانت هرگز نکات ایمنی را فراموش نکنید، زیرا کوچکترین غفلت می‌تواند یک عمر پشیمانی به دنبال داشته باشد!!

5/5 - (4 امتیاز)
مشاوره رایگان محصولات:09052327249